Resultaat 1 - 10 (van 23)

• Hoera kindercentra en de Bibliotheek werken samen Bekijk details

5 juli 2024

Hoera kindercentra en de bibliotheken Maas en Peel én Bibliocenter zijn een samenwerking gestart. Vanaf nu loopt het zogenaamde BoekStart programma bij maar liefst 30 (!) locaties van Hoera.

• Geweldige Boekstartdag: (voor)lezen, dansen, kleuren, zingen en knutselen Bekijk details

7 juni 2024

Wát een feest was de BoekStartdag zaterdag 1 juni! Dit jaar was het extra feestelijk: BoekStart bestaat namelijk 15 jaar. De allerkleinste bezoekers van de Bibliotheek en hun (groot)ouders kwamen naar de bieb om op een leuke manier met boekjes en taal bezig te zijn.

• Persoonlijk leesadvies Bekijk details

30 mei 2024

Nooit meer lang zoeken naar je volgende boek, maar gepersonaliseerde leestips krijgen voor je volgende leesjuweel. Dit kan nu bij alle vestigingen van bibliotheek Maas en Peel. Met LeesTipper en WelkBoek kun je gericht zoeken en tips krijgen om zo te kunnen bepalen welk boek je wil lezen. Dit op basis van je eigen voorkeuren.

• Europese verkiezingen Bekijk details

30 mei 2024

Op wie stem jij bij de Europese verkiezingen? Op donderdag 6 juni vindt de Europees Parlementsverkiezing plaats. In Nederland kiezen we eens in de vijf jaar de Nederlandse leden die ons in het Europees Parlement gaan vertegenwoordigen. Maar hoe maak je een goede stemkeuze? En welke partijen staan eigenlijk waarvoor? De Bibliotheek helpt je graag op weg!

• Dappere deelnemers Groot Dictee der Nederlandse Taal Bekijk details

30 november 2023

Op zaterdag 25 november namen 17 mensen uit Beesel en Peel en Maas deel aan het Nationaal Dictee der Nederlandse Taal. Het leuke was, dat de taalliefhebbers vanuit verschillende hoeken en rollen kwamen: van wethouder tot pastoor!

• Nieuwe linnen biebtas Bekijk details

30 november 2023

Bliss uit Baarlo Is de winnares van de ontwerpwedstrijd voor de nieuwe linnen biebtas.

• Warme kamers Bekijk details

30 november 2023

We leven in dure tijden. Ondanks dat het kouder wordt buiten, zetten mensen thuis de verwarming niet aan door de hoge energiekosten. De Bibliotheek Maas en Peel is een plek die open is voor iedereen en wil mensen niet in de kou laten zitten. Onze deuren staan open. We sluiten ons hiermee aan bij de actie ‘Warme Kamers’, een initiatief van het Leger des Heils.

• Creatieve Breetse kids maken graffiti spandoek voor heel Maasbree Bekijk details

15 november 2023

Een groepje Breetse kids mocht op 1 november tijdens de Heerlyck Bree avond meedoen aan een graffiti workshop. Dit omdat ze eerder meededen aan de graffiti challenge van de Bibliotheek.

• Onthulling gedicht ‘Heerlyck Bree’ door Jan Wijnhoven Bekijk details

15 november 2023

Speciaal voor Heerlyck Bree vroegen we als Bibliotheek Maas en Peel aan Jan Wijnhoven om een gedicht te schrijven over Maasbree. Want waarom is Bree eigenlijk zo Heerlyck? Jan had de verbondenheid in Maasbree niet mooier kunnen verwoorden.

• De wereld van... Bekijk details

1 november 2023

‘De Wereld van…’ is een gloednieuw TV-programma dat gebaseerd is op het bekende College Tour van KRO NCRV. In deze lokale variant mogen aanwezigen in het publiek vragen stellen aan een bijzondere gast met roots uit de regio. De gast en het onderwerp zijn iedere uitzending verschillend, maar steeds inspirerend!

Paginanavigatie