Geweldige Boekstartdag: (voor)lezen, dansen, kleuren, zingen en knutselen

Gepubliceerd op: 7 juni 2024 13:37

Wát een feest was de BoekStartdag zaterdag 1 juni! Dit jaar was het extra feestelijk: BoekStart bestaat namelijk 15 jaar. De allerkleinste bezoekers van de Bibliotheek en hun (groot)ouders kwamen naar de bieb om op een leuke manier met boekjes en taal bezig te zijn.

Op woensdag 29 mei was er in Meijel al een feestelijk voorleesuurtje rondom de Boekstartdag. Op zaterdag 1 juni was het feest in Panningen, Reuver en Maasbree: om 10.00 uur stond iedereen klaar om te gaan voorlezen, lezen, dansen, zingen, kleuren en knutselen. Iedereen deed gezellig mee, zélfs
de (groot)ouders.

Het hele jaar door leuke activiteiten
Wist je dat in alle vestigingen van onzeBibliotheek het hele jaar door (voor)lees momenten zijn? En nog meer andere leuke activiteiten om met je kindje naartoe te gaan? Kom samen met je kindje meedoen aan al dat leuks én ontmoet andere ouders.

Webinar ‘Met je baby en dreumes plezier beleven aan voorlezen!’
In aanloop naar de BoekStartdag organiseerde Stichting Lezen op 30 mei het webinar boordevol boekentips voor (groot)ouders van jonge kinderen en voor pedagogisch medewerkers. Jolien Hesselberth liet de nieuwste boeken voor baby’s en dreumesen zien, vertelde over de voorleesontwikkeling en gaf allerleiideeën voor leuke, speelse activiteiten bij het voorlezen aan jonge kinderen.

Kijk het webinar terug

Naar andere leuke activiteiten voor kids