Onthulling gedicht ‘Heerlyck Bree’ door Jan Wijnhoven

Gepubliceerd op: 15 november 2023 11:34

Speciaal voor Heerlyck Bree vroegen we als Bibliotheek Maas en Peel aan Jan Wijnhoven om een gedicht te schrijven over Maasbree. Want waarom is Bree eigenlijk zo Heerlyck? Jan had de verbondenheid in Maasbree niet mooier kunnen verwoorden.

Tijdens de Heerlyck Bree avond op 1 november werd het gedicht door Jan zelf onthuld én voorgedragen, onder muzikale begeleiding van Annemiek Vullings. Een bijzonder moment!

Het gedicht is voor heel Maasbree geschreven. Speciaal voor de gelegenheid hebben we er ansichtkaarten van gedrukt. Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de Bibliotheek Maasbree, dus loop gerust even binnen om er één op te halen!

Oh ja: wist je dat Jan maandelijks gedichten voordraagt in de Bibliotheek Maasbree? Schuif een keertje aan en laat je inspireren! Klik hieronder voor meer informatie.

Gedichten van Jan